måndag 14 juli 2008

Jaha!

Ja, de va ju tur att kristianstadagarna är över! För nu e jag trött! Men jag har haft mycket kul där! Men roligas var nog i lördags när jag först va på fest hos Katte. Där va rätt mycket folk endel som jag känner och andra som jag inte kände1 Men de va skoj! Malin, Emil, Jonas, va några av dom jag känner lite! Vi åkte in till stan vid halv elva tror jag och först gick vi till Valvet, she and the band spelade! Mycket bra1 Dom spelar ju härlig rock! När dom pausa gick jag o katte för o kolla läget på Stora o Lilla torg! På väg mellan stora och lilla torg träffa jag på Macke! Fan vad skoj de va! Jag o Malin hade ju pratat om han bara ett par timmar innan! De va inte speciellt roligt på varken Lilla eller Stora torg så vi gick tillbacka till Valvet o dansa o sjöng till bandet! När dom stängde kl. 02 så satte vi oss utanför o vänta på att våran skjuts skulle komma! Han kom vid 02.30 tror jag och vi han inte mer än in i bilen som kom polisen och stannade oss! Jag fick hoppa ut och prata med polisen, mycket trevlig sådan faktiskt! Sen pratade Emil oxå med dom. För tydligen så är han som kör rätt känd som svarttaxi! Ops! Men vi som åker gör ju inget fel! Det är bara han som kör. Så efter 10-15 minuter va vi på väg hem igen. Skönt för nu va jag trött!
Igår på efetrmiddagen fick jag o Jan ett ryck och åkte upp till IKEA, vi behövde ju tyg till dom fula dynorna i husvagnen som vi har köpt. Blev lite annat smått och gott oxå, som vanligt när man är på IKEA. Vi åt god middag där uppe oxå! Va hemma vid 19 tiden sen gick jag här hemma och pysslade och donade. Konstigt nog va jag inte trött alls! Gick o la mig vid 00.30 men somna inte förren efter 01.30!
Ikväll måste jag försöka komma i säng! Imorron är det Kiviksmarknad som gäller. Jag har varit tveksam till om vi skulle åka eller inte men de är ju en tradition för mig har bara missat 2 ggr på 30 år! Så självklat åker vi dit! Passar på att hälsa på släktingar oxå när vi ändå är nere. Pappa är ju född där nere så vi har endel släkt där! Ska inom och sätta en blomma på farfars grav i brösarp oxå!
Nu ska jag gå och röja lite, vika tvätt, packa inför imorron, innan jag ska laga middag och hoppas att jag somar tidigare ikväll!
Önskar er alla en trevlig kväll
Pusshaj
Ps. Kommer att uppdatera bilddagboken under kvälle oxå!

2 kommentarer:

Ninna sa...

nämen är din pappa med född på kivik???

själv har jag ingen ork att strutta runt med båda barnen på väldigt stor o trång marknad, får ta det när nellie e stor nog att åka sulky hon med ;-)
Kram

Ninna sa...

okej ja vem vet dom kanske har sprungit på varandra någon gång ;-)

Ja jag är med uppväxt med kivkis marknad, men sen jag fick My har vi inte varit där faktiskt, orka liksom när man har så kottar o det är trångt o jäkligt. Men degeberga tycke rjag är kanon den är jag med uppvcäxt med o kommer hålla för den är lagom o inte för mkt folk heller. Sen blir det en tur ner till marknaden här med men inte så som man gick förr, utan nu är det mest för mysans skull med karusell o så :-)