fredag 27 juni 2008

Min stakars Loke!


Han går med spjälkat ben! Matilda som rider Mynta ringde till mig när jag va på jobbet idag o sa att Mynta hade sparkat Loke på benet, han kunde knappt stödja på det
Jag ar haft hu mycket som helst på jobbet idag då jag va den enda ordinarie.
Så jag kunde inte lämn jobbet just då.
Jag ringde Mamma som fick komma ut o hämta honom. Jag ringde veterinären i Vä och fick en tid rätt snabbt. Mamma körde in han vid 13 tiden o jag va där strax efter 14. Jag ringde Carin o fråga om hon kunde börja lite tidigare, och det kunde hon!
När jag kom hade dom röntgat benet och det visade sig att det var en ligamentskada.

Han kommer aldrig att bli helt bra men han kommer att kunna röra sig normalt.

De fins en stor risk att han drabbas av artros när han blir äldre, men de får vi ta när den dagen kommer!

Så nu ligger han här med gipsat ben. Han ska vara gipsad i ca 2 veckor om det sitter bra

Självklart fick han smärtstillande oxå.



1 kommentar:

Anonym sa...

Men fy.... =(
Stackaren...