tisdag 17 juni 2008

En sväng till jobbet


Idag ska jag åka till jobbet en sväng.. fast jag har semester... Maria som är förman ringde igår o sa att djurhälsovårdesveterinären skulle komma på informationbesök. Vi har ju suggor från en suggpool dvs att vi får suggorna när dom är högdräktiga. Dom kommer 3 veckor innan dom grisar o åker när smågrisarna är 5 veckor. Nu har detta sammarbete inte fungerat så bra pga olika anledningar så vi satsar på att bygga upp en egen besättning suggor. Men kontraktet har ju int löpt ut än så vi har ett par omgångar suggor kvar att få. På suggpoolen har dom problem med dysenteri på suggorna, vilket gör att vi oxå får problem och det är lite vad vi kan göra åt det som vi ska prata om idag! Jag har ju grisanvaret så jag känner att jag vill vara med o diskutera!.

Jag ska vara på jobbet kl.13 o ungarna ska vara hos Mormor.

Innan dess så kommer Evelina o ska rida på Mynta lite, de va läääääängesen hon blev riden!

Emma o Jag ska nog köra henne nån dag denna vecka... om vi hinner! Imorron kommer hon nog o ska lära mig lite om photoshop o jag ska bjuda på nåt gott:-) Jag o Jan blir bara oväner när han ska försöka visa mig!


Inga kommentarer: